Nån mer än jag som har det sådär bra?

Nämen hej!
Jag har en lite fråga till mina go ungar, nån mer än jag som sitter fast i ett lite plugg!?
Nej, dåså, här kommer lite tips om hur just du kan förbättra din läxtillvaro!
Tips 1. Ta fram allt du behöver, till exempel. Mattebok, linjal, penna, papper, bok, vad vet jag, det blir tråkigt om du inte har allt när du väl börjar!
Tips 2. Bestäm i förväg! Om du nu har matte prov på fredag, ta och bestäm en pluggkväll på onsdagen då, bestäm när du ska börja och hur länge du ska hålla på. tänk på allt du behöver göra så du inte missar nåt;)
Tips 3. Fråga dina lärare, om du inte vet vad som krävs inom målet i ditt ämne, fråga! Det är bättre att fråga och låta dum, än att få F på provdagenXD
Tips 4. Förutsatt att du fixar allt ovanstående, så när du väl gjort allt så försök hitta en plats du jobbar bra på!
Ett exempel kan ju vara ditt vardagsrum, ditt rum, sängen, soffan, nått mysigt omklädningsrum innan träning..
Tips 5. Var du än befinner dig så förbered alltid ett mellanmål! Även om du inte alls är hungrig at the moment, om du är som jag kommer du hitta på alla möjliga ursäkter för att gå iväg, gör inte det, försök pressa dig själv!
Tips 6. Ta hjälp av nån som vet! Det är alltid bra att fråga om du inte vet, bättre än dina små ????? hehe
ja det var väl lite tips, så hade, ska snart på träning, rätt så sent, kl.21.30 par!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0